Buurtpreventie

Samen werken aan (en wandelen voor) een veilig Warnsveld

Buurtpreventie Warnsveld is al tien jaar actief als werkgroep van de Dorpsraad. In samenwerking met de wijkagent en de wijkregisseur van de gemeente Zutphen wordt er gewerkt aan de veiligheid van ons dorp.

De dertig vrijwilligers van de Warnsveldse Buurtpreventie maken in de donkere tijd van het jaar, van november tot maart, regelmatig een avondwandeling door hun eigen buurt. Met een hesje aan, een cap op en ‘gewapend’ met een zaklamp zijn ze goed herkenbaar en helpen ze om de veiligheid in de buurt te bevorderen. Als u ons wilt helpen en wilt deelnemen, maar niet in “uniform” dan kan dat natuurlijk ook. U bent van harte welkom als u bijvoorbeeld uw hond uitlaat en toch een rondje maakt in de buurt. Laat het ons horen als u mee wilt helpen Warnsveld veilig te houden.

In 2022 en 2023 zijn er in Warnsveld gelukkig weinig woninginbraken geweest. Wel waren er een aantal insluipingen in schuurtjes, die blijkbaar niet op slot zaten…. De ervaring van de buurtpreventen is dat als er ’s avonds regelmatig gecontroleerd wordt de kans op woninginbraken sterk vermindert. Dus is en blijft het belangrijk alert te zijn.

Ramen dicht – lichten aan – deur op slot

Dit is een simpele, maar effectieve manier om gelegenheidsinbrekers op afstand te houden.

Buurtpreventie Warnsveld heeft nog altijd behoefte aan meer vrijwilligers. Het is leuk en goed voor de conditie om in het kader van de veiligheid regelmatig een ommetje in uw omgeving te maken. Dus hondenbezitters maar natuurlijk ook mensen die regelmatig even een rondje maken combineer dit met een opmerkzaam oog en doe mee aan buurtpreventie!

Voor meer informatie of aanmelding kunt u een berichtje sturen naar: buurtpreventiewarnsveld@gmail.com wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Het logo van de Dorpsraad is gebaseerd op het wapen van de gemeente Warnsveld. Hierop was de god Warns in een groen veld te zien. "Van sinopel beladen met eenen naakten, omgorden, gebaarden en gevleugelden linkszienden afgod, in elke hand eene slang houdende, alles van zilver, staande op een liggend rad van goud" was de omschrijving in 1852

Copyright © 2024 Dorpsraad Warnsveld. Website ontwerp door Berendsen Media en realisatie door Berendsen Development